Zatrzymaj licznik nieodwołanych wizyt!

Wg danych NFZ w 2024 r. nie odwołano 1 400 000 wizyt
(tylko w 40 świadczeniach monitorowanych).
U dziesięciu współorganizatorów kampanii ta liczba przekracza rocznie 1 000 000 nieodwołanych wizyt.

W Polsce mamy ponad 26 tys. podmiotów medycznych, nietrudno zatem policzyć, jak ogromna jest to skala, idąca w miliony nieodwołanych wizyt rocznie!

Zatrzymaj licznik razem z nami!
Odwołuj wizyty na czas –
WSPIERAJ AKCJĘ ODWOŁUJe NIE BLOKUJe ABY:

  • zminimalizować kolejki do pacjentów;
  • otrzymać szybszą diagnozę;
  • pomóc innym, którzy potrzebują pilnej konsultacji lekarskiej;
  • mieć wpływ na polski system ochrony zdrowia.

Podaj dalej!

Jak odwołać wizytę

Telefonicznie

Wystarczy, że zadzwonisz na infolinię
i poinformujesz konsultanta, że Cię nie będzie. Zawsze możesz też umówić się na inny termin.

Osobiście w oddziale

Zawsze możesz przyjść do oddziału
i odwołać wizytę w recepcji. Wystarczy tylko poinformować pracownika oddziału.

Przez Internet lub portal pacjenta

Większość podmiotów świadczących usługi medyczne posiada także taką możliwość na stronie WWW lub po zalogowaniu się w Portalu Pacjenta.


Problem

Nieodwołanie wizyty odbiera możliwość skorzystania z tego terminu innemu pacjentowi. Za każdą potrzebą konsultacji lekarskiej stoi człowiek, a niemożliwości jej umówienia towarzyszy obawa o stan zdrowia własny lub kogoś bliskiego. Im wcześniej choroba zostanie rozpoznana, tym większe są szanse na skuteczność leczenia.


Przyczyny

Pacjenci nie odwołują wizyt z różnych powodów – umawiają się w kilku placówkach jednocześnie, rezerwują terminy na zapas lub po prostu zapominają o konsultacji. Często brakuje poczucia odpowiedzialności za zdrowie innych i świadomości jak ważne jest informowanie o nieobecności. Wina stoi też po stronie systemu rejestracji, który zawodzi lub nie jest dostosowany do potrzeb wszystkich osób korzystających z usług medycznych.


Skutek

Najbardziej dotkliwą konsekwencją nieodwoływania wizyt jest opóźnienie pomocy lekarskiej lub diagnozy osób w potrzebie. Wśród innych skutków można wymienić również: wydłużenie kolejek oczekujących na konsultację lub zabieg, pogorszenie dostępności do świadczeń ochrony zdrowia oraz marnowanie czasu i potencjału lekarzy.