Zatrzymaj licznik nieodwołanych wizyt!

17 milionów, to liczba nieodwołanych wizyt wg danych Ministerstwa Zdrowia z 2019 r. Wspólnie możemy zatrzymać ten licznik!

Zatrzymaj licznik razem z nami!
Odwołuj wizyty na czas – WSPIERAJ AKCJĘ ODWOŁUJe NIE BLOKUJe!

Podaj dalej!

Jak odwołać wizytę

Telefonicznie

Wystarczy, że zadzwonisz na infolinię
i poinformujesz konsultanta, że Cię nie będzie. Zawsze możesz też umówić się na inny termin.

Osobiście w oddziale

Zawsze możesz przyjść do oddziału
i odwołać wizytę w recepcji. Wystarczy tylko poinformować pracownika oddziału.

Przez Internet lub portal pacjenta

Większość podmiotów świadczących usługi medyczne posiada także taką możliwość na stronie WWW lub po zalogowaniu się w Portalu Pacjenta.


Problem

Nieodwołanie wizyty odbiera możliwość skorzystania z tego terminu innemu pacjentowi. Za każdą potrzebą konsultacji lekarskiej stoi człowiek, a niemożliwości jej umówienia towarzyszy obawa o stan zdrowia własny lub kogoś bliskiego. Im wcześniej choroba zostanie rozpoznana, tym większe są szanse na skuteczność leczenia.


Przyczyny

Pacjenci nie odwołują wizyt z różnych powodów – umawiają się w kilku placówkach jednocześnie, rezerwują terminy na zapas lub po prostu zapominają o konsultacji. Często brakuje poczucia odpowiedzialności za zdrowie innych i świadomości jak ważne jest informowanie o nieobecności. Wina stoi też po stronie systemu rejestracji, który zawodzi lub nie jest dostosowany do potrzeb wszystkich osób korzystających z usług medycznych.


Skutek

Najbardziej dotkliwą konsekwencją nieodwoływania wizyt jest opóźnienie pomocy lekarskiej lub diagnozy osób w potrzebie. Wśród innych skutków można wymienić również: wydłużenie kolejek oczekujących na konsultację lub zabieg, pogorszenie dostępności do świadczeń ochrony zdrowia oraz marnowanie czasu i potencjału lekarzy.